Massage

Tuina

Tuina of tui-na (uitgesproken als twee-nah) massage is ontstaan ​​in het oude China en wordt beschouwd als het oudste systeem van lichaamswerk. Het is een van de vier hoofdtakken van de traditionele Chinese geneeskunde, samen met acupunctuur, chi kung en Chinese kruidengeneeskunde. Het is gebaseerd op de theorie dat onevenwichtigheden van Chi, de vitale levenskracht of energie van het lichaam, blokkades of onevenwichtigheden kunnen veroorzaken die leiden tot symptomen zoals pijn en ziekte. Tuina-massage stimuleert de stroom van Chi om balans en harmonie in het lichaam te bevorderen door veel van dezelfde principes van acupunctuur te gebruiken. Het is vergelijkbaar met acupunctuur in de manier waarop het zich richt op specifieke acupunctuurpunten, maar beoefenaars gebruiken vingers in plaats van naalden om druk uit te oefenen om deze punten te stimuleren. Tuina massage wordt vaak gebruikt in combinatie met acupunctuur.

Ontspanningsmassage

Ontspanningsmassage omvat lange glijdende bewegingen, knedingen, wrijvingen, kloppen en schudden. Het is effectief bij de meeste spierklachten. Het masseren van de huid, het grootste orgaan van het lichaam, veroorzaakt een kettingreactie die een positief effect heeft op alle lagen en systemen van het lichaam. Het beïnvloedt de zenuwen, spieren, klieren en bloedsomloop en bevordert de gezondheid en het welzijn. De ontspanningsmassage is ontworpen om het lichaam energie te geven door de bloedsomloop te stimuleren. De vele voordelen van ontspanningsmassage zijn onder meer algemene ontspanning, het oplossen van verklevingen van littekenweefsel en een verbeterde bloedsomloop.

Sportmassage

Sportmassage is een massage ter voorbereiding van een wedstrijd of om sneller af te koelen en te herstellen na een training of fysieke activiteit. Deze massage is perfect voor zowel sporters als eenieder die aan het klussen is en daardoor spierpijn krijgt. Een sportmassage kan stimulerend zijn, ontspannend of pijnverlichtend. Het doel van sportmassage is ontworpen om sportblessures te voorkomen en te behandelen, spierpijn te verlichten, de pijn uit te werken, de flexibiliteit en het bewegingsbereik te vergroten, de bloedcirculatie in het lichaam te vergroten en de doorstroming in het lymfestelsel te vergroten, de sporter voor te bereiden op het mentale spel, om topprestaties te kunnen behalen tijdens een sportevenement.

DutchEnglish